Blog bez bolesti s úsměvem

Zajímavé články a rady o životě bez zbytečné bolesti pohybového aparátu.

Bolest hlavy

Bolest hlavy je velice častý a bohužel nespecifický projev obtíží, který dokáže potrápit mnohé z nás.

Pokud vás tyto potíže běžně obtěžují, jistě jste přemýšleli nad jejich příčinou nebo se alespoň zeptali Googlu 😊. V horším případě jste si vzali prášek, dělali jakoby nic a doufali, že to přestane.

Bohužel se však velice často a ráda bolest hlavy vrací. A důvodů je hned několik:

  • špatné postavení páteře a zvýšené napětí svalů
  • dehydratace
  • psychický stres, únava
  • námaha očí z dívání např. do počítače
  • přenesená bolest z oblasti zubů nebo uší
  • plochonoží a tím způsobené otřesy při chůzi
  • migréna a jiné neurologické diagnózy (často doprovázené např. světloplachostí, poruchou vidění apod.)
  • a další méně pravděpodobné, ale velmi závažné důvody

woman-2696408_1920

Obecně platí, že pokud neznáte příčinu bolestí, neměli byste se jí pokusit hned potlačit balíčkem analgetik. Bolest je signál, kterým se nám tělo snaží naznačit, že je něco špatně a je riziko poškození. Pokud ho budete dlouhodobě ignorovat nebo rovnou tlumit, můžete své problémy ještě více zhoršit.

Pokud máte tedy bolesti hlavy, jděte na to nejlépe vylučovací metodou:

  1. upravte si ergonomicky pracovní prostředí
  2. dodržujte dostatečný příjem tekutin
  3. dopřejte si kvalitní a dostatečně dlouhý spánek
  4. pokuste se omezit stres
  5. cvičte, protahujte se, uvolňujte se, relaxujte

Pokud nic z toho nepomáhá, je načase vyhledat odborníka!

 

Velice častou příčinou, nebo alespoň velkým dílkem skládačky jsou pak obtíže plynoucí z krční páteře. V takovém případě si musíte uvědomit, že naše hlava je celkem těžká. A každé nepatrné vychýlení jejího těžiště – např. vytažení k monitoru počítače nebo mobilnímu telefonu – musí zbytek našeho tělo kompenzovat. A to i tam, kde bychom to nečekali. Například dokonce na druhé straně páteře – tedy u kostrče a pánve. A tomu nepřispívá ani dlouhé sezení v zaměstnání ani neergonomické pozice, jako je např. sed se zkříženýma nohama.

Nenechávejte tedy svoje problémy na později a řešte je ještě dnes!

Další články:

Všechny články